مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کچونجول (개천절)، روز تاسیس کره

کچونجول (개천절)، روز تاسیس کره

کره ای ها در این روز که به آن کِچونجول (개천절) یا روز گشایش آسمان می گویند، تاسیس چوسان قدیم یا همان کره قدیم را جشن می گیرند.
 

http://s2.picofile.com/file/7151523866/

دانگون در سال 2333 قبل از میلاد چوسان قدیم را تاسیس کرد. کره ای ها به این دلیل این روز را روز گشایش آسمان می نامند چون در سال 2457 قبل از میلاد بود که هوانین (Hwanin)، خدای آسمان، پسرش هوانونگ (Hwanung) یعنی پدر دانگون را به زمین فرستاد تا با انسان ها زندگی کند(البته دانگون حاصل ازدواج هوانونگ در زمین بود). در تاریخ کره این روز را در تمامی حکومت ها جشن می گرفتند. در سال 1909 این روز به عنوان یکی از تعطیلات رسمی کره ثبت شد. کره ای ها هر ساله این روز را جشن می گیرند. آنها در ابتدا سومین روز از ماه قمری را جشن می گرفتند که از سال 1949 مقرر شد تا به دلیل راحتی، این جشن در سومین روز از ماه اکتبر برگزار شود.

http://s2.picofile.com/file/7151525806/

 توضیح تصویر بالا -عده ای از مردم کره شمالی و کره ای های ساکن دیگر کشورها در مراسم سالروز تاسیس کره که در مقابل مقبره دانگون در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، برگزار شد، شرکت کردند. کره شمالی در سال 1994 این مقبره را در جایی ساخت که گفته می شود آرامگاه اصلی دانگون بوده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده